luni, 9 februarie 2009

Criza lui Boc şi aviara lui Tăriceanu

Cu ceva zile înainte ca preşedintele Băsescu să le-arate ciuciu la autonomika ungurilor de-acasă şi de pretutindeni, taman în capitala lor – Buda şi Pesta, o frumoasă unguroaică, pare-mi-se tot blondă, a leşinat în braţele premierului megieş Ghiurciani, iertaţi grafia latină trasă peste pustă... Omul, pe fază, a prins-o. E drept că era chiar purtătoarea de cuvânt a guvernului maghiar care, sper, că n-a leşinat anticipând spusele de după aia ale preşedintelui român. Mă gândesc ce s-ar fi întâmplat dacă fata cu pricina sau, mă rog, o altă fată de pe la noi, de pildă Roberta Anastase, ar fi leşinat în braţele lui Emil Boc. Nu s-ar fi repetat catastrofa din directul lui Andrei Gheorghe? Doamne, fereşte! Asta înseamnă să ai premier mic la stat, mare la sfat, cum este al nostru.
Dacă tot îl avem pe Boc pe post de portavoce pentru criză, încep să mă gândesc dacă nu cumva criza asta, care ameţeşte cu substanţe necunoscute guvernul în vârstă de-o lună şi ceva, repetă istoria primului guvern ieşit tot din „ardeiul” lui Traian Băsescu, guvern rămas postistoric sub numele de „Tăriceanu 1”.
Atunci, peste România şi peste mapamond, bântuia aviara. Veneau jandarmii sanitari, cu aviz mondial, prin curţile şi prin satele românilor, înşfăcau zburătoarele ce le puteau prinde cu mâna şi cu arcanul şi le pârleau aproape de vii în gropile comune. Noi ne uitam ca proştii. Şi tot aşa am rămas. Ba ne mai şi stropeau cu zeamă de fraieri maşinile la intrările şi ieşirile din localităţile rău-famate de fantomaticul virus.
Aşa şi acum. Vine criza şi înşfacă IMM-urile, companiile, de-a valma şi le retopesc ca pe fierul vechi în alte interese. Dacă mor în focul crizei cele nesănătoase, n-ar fi nici o problemă şi gestul ar fi profund sanitar. Dar, cine îmi garantează mie că tăvălugul nu va distruge en-gros singurul sector activ al economiei naţionale? Ăla, care creşte PIB-ul.
Acum că apele noastre teritoriale, colorate în adâncuri cu petrol, se apropie de Insula Şerpilor, pe care constat că n-am luat-o (asta şi graţie fostului preşedinte Constantinescu Emil, care în 1997 a semnat pe barbă un tratat cu Ucraina!), cred că ar trebui să vorbim, în contrapondere, de Republica Reptilelor... şi Târâtoarelor... Sper să nu omorâm, odată cu „găinile” din economie, născute genetic cu aviară, şi gâştele şi curcanii şi chiar struţii, care dau carne-lapte-brânză-ouă-leafă la poporul neemigrant... Mă întreb încă o dată ce-o fi vrut să spună Flutur, eroul aviarei, despre criza B-O-C-I-T-Ă... Ciudate coincidenţe!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu