duminică, 21 decembrie 2008

TIMIŞOARA a fost primul oraş din România, care s-a eliberat de tirania comunismului, printr-un gest de curaj şi speranţă... Sub Cortina de Fier, vecinii înfăptuiseră deja „revoluţiile” de catifea, de palat sau de târnăcop! Regimurile comuniste ale ţărilor din jurul României căzuseră unul câte unul şi „dominoul roşu” trebuia să ia sfârşit prin dărâmarea „bastionului” Ceauşescu.
Exemplul Timişoarei avea să fie urmat, în zilele următoare, de tot mai multe oraşe ale ţării, evenimentele derulându-se cu o repeziciune ameţitoare. La început a fost o revoluţie populară, contează mai puţin ce-a urmat după aceea...
Trebuia să cadă, însă, şi Bucureştiul. Ziua de 21 decembrie şi aerul de libertate venit dinspre Timişoara aveau să fie fatidice pentru regimul comunist din România. Iar ziua de 22, sfârşitul.

5 comentarii:

  1. Sara bună, don Mânzală!
    Nenea Dante scria mai demultişor, în “Infernul” ‘mnealui:
    Questo misero modo tegnon l'anime triste di coloro
    che visser sanza 'nfamia e sanza lodo.
    Un infernuleţ pe care-l trăim, din păcate la sfărşitul fiecărui decembrie, de 19 ani încoace…Infernul mizeriei celor ce uită şi nu preţuiesc faptul că, măcar de formă, am câştigat oareşce libertăţi după decembrie 89….Şi acum, pentru că mă încearcă o sfântă lene inserez în comentariul postării dvs. Ceea ce am comentat mai devreme pe “genunchiul julit al lumii” lui Flavius Obeadă…
    Senzaţie de amăreală...asta simt pe măsură ce trec anii şi vine luna decembrie...„Esenţialul lumânării nu este ceara care lasă urme, ci lumina” spunea odată Antoine de Saint Exupery. Lumina ce ne-au dat-o cei care au murit ori au fost răniţi în decembrie 89 ( pentru că eu doar despre ei pot vorbi, revoluţionarii ce clamează drepturi mă dezgustă...) începe încet-încet să se piardă în mocirla miticismelor de tot felul...de, „soţietate cu prinţipuri” europene...dă-l naibii de trecut....să privim înspre viitor... Iorga ( cel adevărat..) spunea că cine uită nu merită...Uităm cam devreme şi începe să ne cam doară, nu învăţăm aproape nimic din lecţiile trecutului şi, poate, de-asta o tot luăm în freză cu dâmboviţeană seninătate...Personal, mă bucur că nu sunt la 2 metri sub pământ colo-şa, aproape de clădirea Prefecturii din Braşov şi că am scăpat în acea noapte ( şi în cele ce au urmat) să nu iau un plumbuşor- două între coaste...nu de altceva, dar acuşica ar trebui să mă fac fantomă, să-i bântui pe alde Piuliţă, Maior, Scripi, Bebe, Pateu şi mulţi
    ( prea mulţi...) alţi învârtiţi ce au uitat de unde au plecat... Aştia, de, şi-au împlinit destinul...aşa cum şi cei care au murit şi-au împlinit destinul... Principala obligaţie a societăţii este aceea de a permite fiecărui membru al ei să îşi împlinească destinul. Când societatea devine incapabilă de a-şi mai îndeplini rolul, trebuie schimbată. Acesta-i rolul unei revoluţii...mai mult sau mai puţin „lovituţie”, cum a fost pe la noi.... Şi care a dezamăgit multă lume... E drept, fiecare dintre noi avem dreptul la dezamăgire, dar „fierbem la temperaturi diferite” şi ne afectează diferit, în funcţie de percepţiile, câştigurile şi pierderile fiecăruia. Din păcate şi bruma aia de solidaritate socială ce era pe vremea lui Ceaşcă, provenită din cozile la diverse alimente începe să se destrame şi multă lume „înghite” găluşca aia cu „Ei cu ei, noi cu noi” , adică fiecare cu aia mă-sii...
    Nu-mi doresc decât ca cei care au murit „atunci” să aibă odată somnul liniştit dar tare mi-e că mai durează... Mai ales că generaţiile mai noi uită....şi uită pentru că societate nu reuşeşte să le transmită radiografia anilor de dinainte, a anilor 80, cel puţin... Quel che si impara in gioventu, non si dimentica mai piu zic “verii” italieni, adică ce înveţi la tinereţe aceea ştii la bătrâneţe.

    Să vă fie bine!
    Il Padrino

    RăspundețiȘtergere
  2. În urma emisiunii „Ce ne enervează!” de pe MIX2TV, ediţia de duminică, 21 decembrie 2008, am primit următorul e-mail, pe care consider deontologic să-l public, fie şi ca un drept la replică.

    Domnule Manzala,
    Nu va reprosez de nici un fel faptul ca dati credibilitate fara indoieli acestui Maior Lazar Dorin. Nu este important faptul ca minte fara rusine de doi ani incoace pe subiectul asta, asa cum a facut o viata legat de toate scandalurile in care a fost implicat.
    Nu are importanta faptul ca in realitate, Maior a fost principalul beneficiar si principala cauza a creerii de catre Matepiuc a pagubosului sistem de creditare in cascada, de pe urma caruia am avut de suferit toti cei implicati in acest scandal si cu precadere eu personal si firmele mele.
    Nu conteaza ca toate cercetarile organelor de ancheta au constatat clar ca firmele pastorite de Maior datoreaza firmelor mele cateva zeci de milioane lei vechi, ceea ce demonteaza clar teoria stiintifico-fantastica pe care acest neonorabil domn o serveste de ani de zile publicului la care are acces prin bunavointa unei parti a presei, pentru ca nu aveati de unde cunoaste acest amanunt atata timp cat ati avut o singura sursa de informare - infractorul Maior prin prezentarea unor informatii trunchiate.
    Va reprosez in schimb faptul ca sunand in timpul emisiunii dumneavoastra de pe MIX2 pentru a-mi spune punctul de vedere, m-am lovit de refuzul ferm al unei domnisoare Roxana Oprea, care mi-a spus clar ca acest lucru nu este posibil "decat in a doua parte a emisiunii, unde se vor discuta alte subiecte decat cel despre Maior si Romexterra".
    Oare respectiva domnisoara a decis asta de una singura sau a primit instructiuni clare?
    Tind sa cred ca e initiativa dumneaei, deoarece pe dumneavoastra v-am auzit clar in emisiune ca invitati toate partile interesate sa intervina daca vor. Ma indoiesc ca a fost doar o invitatie de ochii opiniei publice.
    Cu stima,
    Iulian Doftoreanu

    PRECIZĂRI
    Mă văd obligat să fac unele precizări:
    1. „Sursa” Maior a avut iniţiativa şi a făcut mai multe dezvăluiri în faţa opiniei publice, prin diverse emisiuni TV, articole şi conferinţe de presă. Alte surse implicate în acest scandal au fost foarte zgârcite cu informaţiile. Mă refer la Parchet, Poliţie, DNA, BNR, CSM şi alte instituţii, cărora jurnaliştii au încercat să le ia punctul de vedere. Surse ar putea fi şi cei acuzaţi de Dorin Lazăr Maior, respectiv fosta conducere a Romexterra Bank Sucursala Braşov, Maţepiuc, Butum sau dl. Doftoreanu. Şi blogul domniei sale poate fi o sursă.
    După Sărbători intenţionez să fac o anchetă jurnalistică amănunţită pe cazul Romexterra Bank, pe care să o pun la dispoziţia opiniei publice, după ce voi cere şi alte puncte de vedere calificate.
    2. În emisiunea la care dl. Doftoreanu face referire, am cerut regiei postului de televiziune să ia pentru prima parte doar telefoanele pe cazul în discuţie, dat fiind faptul că la această emisiune de regulă sună zeci de persoane cu foarte multe probleme, care nu fac obiectul discuţiei pe fiecare ediţie. Pentru faptul că nu s-a înţeles acest lucru, nu-i pot reproşa persoanei care a preluat mesajul decât că nu a înţeles apelul pe care eu l-am făcut în timpul emisiunii, să se intervină pe cazul Romexterra.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pentru Tashy,
    Mulţumesc de interes. Devine reciproc.

    RăspundețiȘtergere
  4. Pentru Il Padrino,
    Sunt onorat că sunt citit la o asemenea temperatură. Vom conversa desigur şi despre Infern şi despre Paradisul pierdut şi, mai ales, despre Purgatoriul care supt ţâţa Mioriţii nu se mai sfârşeşte...

    RăspundețiȘtergere
  5. Domnule Manzala,

    Cred ca si acesta e un inceput pentru o ancheta corecta despre subiect. Va cunosc din ianuarie 1990, am citit multe dintre materialele scrise sau difuzate de dumneavoastra si sunt convins ca dorinta de a relata adevarul, chiar daca e greu de lamurit, va fi mai mare decat comoditatea prezentarii unor materiale (pe care si eu le am postate pe blogul meu), dar ajunse la dumneavoastra si citite printre randuri prin ochii personajului pe care l-ati prezentat in emisiunea dumneavoastra ca fiind o victima.
    Va astept dupa sarbatori sa-mi solicitati orice lamuriri, sa-mi puneti orice intrebare, oricat de incomoda ar parea ea.

    Cu stima,

    Doftoreanu

    RăspundețiȘtergere